۳۷۲/۱۳۲/۱۳
کارگر۶۶۶/۲۳۸/۳۶آزاد۴۷۸/۱۶۶/۵۳کارمند۶۵۲/۲۳۸/۷۶نظامی۴۶۴/۱۶۲/۹۳بازنشسته۱۹۸/۶۰/۱۰۰کل۲۸۰۱۰۰٫۰
جدول فوق نسبت فراوانی و درصد شغل والدین دانشآموزان شرکت کننده در پژوهش را نشان میدهد. والدین که بیکاربودند با فراوانی ۳۷ معادل ۲/۱۳ درصد،. والدینی که شغل آنآموزشها کارگر بود با فراوانی ۶۶ معادل۶/۲۳درصد از کل حجم نمونه جامعه را که دارای بیشترین فراوانیند تشکیل دادند. والدینی که شغل آنآموزشها آزاد بود با فراوانی ۴۷معادل۸/۱۶درصد از کل حجم نمونه جامعه را تشکیل دادند. والدینی که شغل آنآموزشها کارمند بود با فراوانی ۶۵ معادل ۲/۲۳درصد از کل حجم نمونه جامعه را تشکیل دادند. والدینی که شغل آنآموزشها نظامی بود با فراوانی ۴۶ معادل ۴/۱۶درصد از کل حجم نمونه جامعه را تشکیل دادند. والدینی که بازنشسته بودند با فراوانی ۱۹ معادل ۸/۶درصد کمترین حجم از کل حجم نمونه را تشکیل میدهند.
نمودار ۴-۵٫ نمودار ستونی توزیع شغل پدر دانشآموزان در پژوهش حاضر
۴-۳٫ فرضیه های تحقیق
۴-۳-۱٫ فرضیه اول: بین شیوه های فرزندپروری والدین با عملکرد تحصیلی دانش آموزان پسر مقطع راهنمایی شهرستان بندرعباس رالطه وجود دارد.
جدول۴-۶٫ ضرایب همبستگی ساده بین شیوه های فرزندپروری و عملکرد تحصیلی دانش آموزان پسر
شیوه های فرزندپروری
عملکرد تحصیلی
ضریب همبستگی
سطح معناداری
سهل گیر
۲۹/.-
۰۰۷/.
مستبدانه
۱۵/.
۴۹۸/.
مقتدرانه
۱۹/.
۰۲/.
در جدول۴-۶٫ ضرایب همبستگی شیوه های فرزندپروری والدین با عملکرد تحصیلی دانش آموزان پسر ارائه شده است. مقادیر ضرایب همبستگی مشاهده شده بین شیوه های فرزندپروری سهل گیر و مقتدرانه(به ترتیب ۲۹/.-، ۱۹/.) یبیانگر آن است شیوه فرزندپروری سهل گیر با عملکرد تحصیلی دانش آموزان پسر رابطه منفی معناداری (p<./001) دارد و شیوه فرزندپروری مقتدرانه با عملکرد تحصیلی دانش آموزان پسر رابطه مثبت معناداری در سطح ۰۲/.=P داردبدین معنا که والدینی که فرزندان خود را مقتدرانه و با تدبیر پرورش دادهاند باعث افزایش عملکرد آن ها در مدرسه شده اند اما والدین سهل گیر با توجه به این که هیچگونه برنامه ای منظمی برای پرورش فرزندان خود نداشته اند باعث افت تحصیلی دانش آموزان پسر خود شده اند. هم چنین همان طور که در جدول …… ملاحظه می کنید شیوه فرزند پروری مستبدانه با عملکرد تحصیلی دانش آموزان پسر رابطه معناداری نداشت.
۴-۳-۲٫ فرضیه دوم: بین شیوه های فرزندپروری والدین با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع راهنمایی شهرستان بندرعباس رالطه وجود دارد.
جدول۴-۷٫ ضرایب همبستگی ساده بین شیوه های فرزندپروری و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر
شیوه های فرزندپروری
عملکرد تحصیلی
ضریب همبستگی
سطح معناداری
سهل گیر
۱۷/.
۰۳/.
مستبدانه
۱۳/.-
۰۲/.
مقتدرانه
۱۶/.
۰۷/.
در جدول۴-۷٫ ضرایب همبستگی شیوه های فرزندپروری والدین با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر ارائه شده است. مقادیر ضرایب همبستگی مشاهده شده بین شیوه های فرزندپروری سهل گیر، مستبدانه و مقتدرانه(به ترتیب ۱۷/.، ۱۳/.-، ۱۶/.) بیانگر آن است شیوه فرزندپروری سهل گیر با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر رابطه مثبت معناداری (p<./001) دار و شیوه فرزندپروری مستبدانه با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر رابطه منفی معناداری در سطح ۰۲/.=P دارد و همچنین شیوه فرزندپروری مقتدرانه با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر رابطه مثبت معناداری در سطح ۰۷/.=P نشان داد. بدین معنا که والدینی که دختران خود را با شیوه های مقتدرانه و سهل گیر دادهاند باعث افزایش عملکرد آن
-
- Educational achivement- ↑
-
- Kassanin&night and sage- ↑
-
- . Hanushek ↑
-
- . Aksoy ↑
-
- . Link ↑
-
- Lamborn andet al- ↑
-
- Pizoo,gleason- ↑
-
- dobbines- ↑
-
- – Children reading practices ↑
-
- -Curry,F. ↑
-
- -Linen Brink, E. A ↑
-
- -Pintrich, P.R ↑
-
- -Binet, A. ↑
-
- -Russel, A. ↑
-
- -Harackiewicz, I. ↑
-
- . Howie ↑
-
- . Mullis ↑
-
- . Baker ↑
-
- . Cool ↑
-
- . Maylone ↑
-
- . Powers ↑
-
- . Okpala & Smith ↑
-
- . Woolsey ↑
-
- -Nowell, A. ↑
-
- -Hedges, L.V. ↑
-
- -Linver, M. R. ↑
-
- -Dauis, P.E. ↑
-
- -Eccles, J. S. ↑
-
- -Process, Personality, Knowledge and Interest ↑
-
- -McIlory, D. ↑
-
- -Bunting, B ↑
-
- -Saudargas, R.A. ↑
-
- -Gipson, L.W. ↑
-
- -Leong, F.T. ↑
-
- -Blickle, A ↑
-
- -Barbaranelli, C ↑
-
- -Heaven, P ↑
-
- -Lowson, L. ↑
-
- . Hanushek ↑
-
- . Aksoy ↑
-
- . Link ↑
-
- . Stanfourd & Beyer ↑
-
- . Santrock ↑
-
- . Dacey & Kenny ↑
-
- . Parenting style ↑
-
- . Baumrind,D ↑
-
- . Responsiveness ↑
-
- . Demandingness ↑
-
- . Anderson ↑
-
- .Shields. ↑
-
- . Sahney ↑
-
- . Becket ↑
-
- . Wilson ↑
-
- . Henderson& Fisher ↑
-
- . Slavin ↑
-
- . Snowman & Biehler ↑
-
- . Espeland ↑
-
- -Haller.H,K ↑
-
- -Miller.M,L ↑
-
- -Democratic ↑
-
- – Authoritarian- directive ↑
-
- – nonAuthoritarian- directive ↑
-
- – Unengaged ↑
-
- -Good enongh ↑
-
- -Schwartez.S,K ↑
-
- -Weiss .W,K ↑
-
- . Authoritative parenting ↑
-
- . Darling ↑
-
- . Sprintall & Collins ↑
-
- . Authoritarian ↑
-
- . Shuffer ↑
-
- ۲٫ Permissive parenting ↑
-
- . Indulgent parenting ↑
-
- . Neglectful parenting ↑
-
- . Mc Cobe & Martin ↑
-
- . Berkowitz ↑
-
- . Berk ↑
-
- -Dimensions of parenting ↑
-
- -Bernt.B,A ↑
-
- -Warmth ↑
-
- -Responsiveness ↑