کیفیت بازخورد
**۵۶/۰
**۵۱/۰
**۵۳/۰
**۵۲/۰
**۶۸/۰
**۷۲/۰
**۷۴/۰
**۷۲/۰
**۷۰/۰
**۸۰/۰
**۶۳/۰
**۷۰/۰
۱
۰۱/۰>P** 05/0>P*
۴-۲-۶-سوال شش :آیا شایستگی عاطفی –اجتماعی اعضای هیأت علمی پیش بینی
کننده معنادار کیفیت عملکرد آموزشی اعضای هیات علمی می باشد؟
برای پاسخ به این سوال از مدل معادله ساختاری استفاده گردید. نتایج بدست آمده در شکل (۴-۸ ) آمده است . بر اساس یافته های شکل (۴-۸) شایستگی عاطفی – اجتماعی اعضای هیأت علمی (۰۱/۰>P،۷۳/۰=β) پیش بینی کننده مثبت و معنادار کیفیت عملکرد آموزشی اعضای هیات علمی می باشد. با توجه به یافته های به دست آمده در شایستگی عاطفی و اجتماعی اعضای هیات علمی مدیریت روابط با (با بار عاملی ۹۳/.)، خود مدیریتی (با بار عاملی ۸۸/.)، آگاهی اجتماعی(با بار عاملی ۸۱/.) و خود آگاهی (با بار عاملی ۷۹/.) تبیین کننده معنادار این شایستگی هستند.
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
همچنین در کیفیت عملکرد آموزشی اعضای هیات علمی، تدریس و هدایت (با بار عاملی ۸۸/.)، کیفیت بازخورد(با بار عاملی۸۷/.)، مدیریت ارائه دروس(بابار عاملی ۸۶/.)، نظارت و تضمین کیفیت تدریس (با بار عاملی ۸۵/.)، نقش حرفه ای، ارتباطات و شایستگی فرهنگی (با بار عاملی ۸۲/.)، مدیریت کلاس( با بار عاملی ۷۶/.) و تکالیف (با بار عاملی ۶۲/.) تبیین کننده معنادار کیفیت عملکرد آموزشی اعضای هیات علمی هستند.
به منظور بدست آوردن برازش مدل بهترین شاخص تقسیم خی دو بر درجه آزادی می باشد که هرچه کوچکتر از ۳ باشد مدل دارای برازش (تناسب) بهتری است . این مقدار در مدل نهایی آماری این پژوهش ۷۵/۲ به دست آمده است. که نشان دهنده برازش مطلوب مدل می باشد.
شکل شماره ۴-۱- مدل معادله ساختاری شایستگی عاطفی اجتماعی اعضای
هیئت علمی و کیفیت عملکرد آموزشی
برای تعیین برازش مدل، با بهره گرفتن از نرم افزار۸٫۵۴ lisREL، مقادیر مختلف برازش محاسبه شد(جدول شماره،..). طبق جدول می توان دریافت که با توجه به بالا بودن شاخص های برازش NFI(شاخص برازش هنجار شده)، CFI (شاخص برازش تطبیقی)، IFI(شاخص برازش افزایش)، RMR(باقی مانده میانگین ریشه)،GFI (شاخص نیکویی برازش) و پایین بودن خطای SRMR (خطای مجذور میانگین ریشه استاندارد شده)می توان دریافت که مدل مذکوراز برازش قابل قبول (مطلوب) برخوردار است.
جدول شماره ۴-۹- برازش نهایی
مقدار
شاخص
۹۹/۰
NFI
۹۹/۰
CFI
۹۲/۰
GFI
۹۹/۰
IFI
۰۳۴/۰