۳-۵- ابزار گردآوری داده ها:
برای جمع آوری داده های پژوهشی از روش کتابخانه ای و میدانی هردو با هم استفاده می شود، در روش کتابخانه ای به تمامی منابع مکتوب شامل، مقالهها، کتبها و هر منبع مکتوب موسخ دیگری در ارتباط با موضوع پژوهش مراجعه می شود و در روش میدانی از پرسشنامه جهت جمع آوری داده ها استفاده شده است.
۳-۶- روایی و پایایی پرسشنامه:
۳-۶-۱- روایی:
در این مفهوم بر آنیم که ببینیم آیا این شاخص هایی که در تعریف عملی آوردهایم به معنای پیش بینی رفتار مصرف کننده در خرید آنلاین میباشد یا خیر، در این زمینه ما از پرسش نامه محقق ساخته استفاده کردهایم پرسشنامه پذیرش تجارت الکترونیکی موتر (۲۰۱۲) و رفتار مصرف کننده مایکل(۲۰۱۲) برای بررسی روایی پرسشنامه و برای حصول اطمینان بیشتر از «روایی پرسشنامه» (قدرت تمایز) ، با بهره گرفتن از آزمون «روایی همزمان» پرسشنامه در مرحله اول بین ۸ شرکت تولیدی – صادراتی خشکبار (۱۲ نفر) که از لحاظ اجرای تجارت الکترونیکی در سطوح متفاوتی بودند، به صورت حضوری توزیع شد و سوالات نامفهوم در مرحله بعدی پرسشنامه ها با استفاده ازگفتگو با پاسخگو و توسط محقق تکمیل گردید که در صورت نیاز به ابهامات و سوالات افراد، پاسخ داده شود و همچنین جهت سنجش قابلیت اطمینان یا پایایی با بهره گرفتن از نمونه مقدماتی ۱۲ نفره (۸ شرکت) ، از آلفای کرونباخ و نرم افزار SPSS استفاده شد.
۳-۶-۲- پایایی پرسشنامه:
برای محاسبه پایایی پرسشنامه این تحقیق از ضریب الفای کرونباخ استفاده شده است . ضریب آلفای کرونباخ نوعی ضریب پایایی است که نشان میدهد چگونه اجزاء در یک مجموعه، به نحو مناسب به یکدیگر همبسته شدهاند . آلفای کرونباخ در قالب میانگین همبستگیهای درونی میان اجزای سنجشکننده مفهوم محاسبه می شود. اگر آلفای کرونباخ به یک نزدیکتر باشد، پایایی سازگاری درونی بیشتر است . ضریب آلفای کرونباخ محاسبه شده برای این پرسشنامه ۸۹/۰ به دست آمد.
۳-۷- روش تجزیه و تحلیل داده ها:
جهت تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار آماری spss و AMOS استفاده شده است و نتایج در قالب دو بخش آمارتوصیفی و استنباطی به بررسی فرضیه های پژوهش با توجه به تحلیلهای آماری مرتبط مانند ضریب همسبتگی اسپیرمن ، تخمین معادلات ساختاری پرداخته می شود و در بخش آمار توصیفی به جداول یک بعدی میانه، میانگین، انحراف استاندارد پرداخته می شود.
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل اطلاعات
-
- -Lee k 1 ↑
-
- ۲-svantesson D ↑
-
- ۳- Turban ↑
-
- ۴-Enjoyment ↑
-
- ۱- Hawkins ↑
-
- ۲- Tsai Lien ↑
-
- ۱-Soopramanien Didier G.R, Robertson A ↑
-
- ۱- Monczka, R. Trecha, S ↑
-
- – onlin ↑
-
- buy – ↑
-
- sell- ↑
-
- Exchange- ↑
-
- services – ↑
-
- Information – ↑
-
- Hawkins – ↑
-
- Solomon – ↑
-
- Advanced Research Projects Agensy Network – ↑
-
- Hyper Text Transfer Protocol – ↑
-
- United Nations conference on Trade – ↑
-
- Frank – ↑
-
- Adu, A. Kwaku – ↑
-
- International Telecommunication Union – ↑
-
- E-Wallet – ↑
-
- Digital Cash Money – ↑
-
- – Automated Teller Machine ↑
-
- – Point of sale ↑
-
- Real Time Gross Settlement – ↑
-
- worldwide web – ↑
-
- – E-Commerce ↑
-
- Business Cycle – ↑
-
- Data Base – ↑
-
- e-mail – ↑
-
- chat – ↑
-
- voice – ↑
-
- Business to business – ↑
-
- Electronic Data Interchange – ↑
-
- Business to Consumer – ↑
-
- Consumer to Business – ↑
-
- Consumer to Consumer – ↑
-
- Government to Business – ↑
-
- Business to Government – ↑
-
- – Government to Customer ↑
-
- – Customer to Government ↑
-
- Government to Government – ↑
-
- search engine – ↑
-
- Hawkins & et al – ↑
-
- Personal Identification – ↑
-
- Wireless Application Protocol – ↑
-
- Wear Field Communication- ↑
-
- Bajaj et al – ↑
-
- Susanne – ↑
-
- Electronic Data Interchange – ↑
-
- M-Business – ↑
-
- Klopping & et al – ↑
-
- Kau – ↑
-
- Davis Fred – ↑
-
- –۱ Peter J.Paul & Jerry e.olson ↑
-
- Digital Environment – ↑
-
- Fered- ↑
-
- Jerry, Mahajan – ↑
-
- karjaluoto – ↑
-
- Bazzi, R – ↑
-
- Diffusion of Innovations(DOI)- ↑
-
- Everett M. Rogers – ↑
-
- Roger’s Innovation Decision Process theory – ↑
-
- – Knowledge ↑
-
- Persuasion – ↑
-
- – Decision ↑
-
- Implementation – ↑
-
- Individual Innovativeness – ↑
-
- Innovators – ↑
-
- – Early Adopters ↑
-
- Early Majority – ↑
-
- late Majority – ↑
-
- – laggards ↑
-
- Rajerz – ↑
-
- – Theory of Reasoned Action(TRA) ↑
-
- Martin Fishbein – ↑
-
- – Icek Ajzen ↑
-
- Behavioral Internation – ↑
-
- – Attitude ↑
-
- Subjective Norm – ↑
-
- Goals Versus Behaviors – ↑
-
- The Choice Among Alternatives – ↑
-
- Intentions Versus Estimates – ↑
-
- Theory of Planned behavior(TPB) – ↑
-
- -Miller ↑
-
- Behavioral Beliefs – ↑
-
- Normative Beliefs – ↑
-
- – Control Beliefs ↑
-
- Venkatesh and Davis – ↑
-
- – Davis and Warshaw ↑