جنسیت
تعداد
درصد
دختر
۲۵
۵۰
پسر
۲۵
۵۰
با توجه به جدول شماره ی ۴-۱؛۵۰ درصد از دانش آموزان را دختران ،۵۰ درصد آن ها را پسران تشکیل میدهند.
__
ب) یافته های استنباطی
فرضیه اصلی : بین انواع سبک های یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ارتباط وجود دارد.
جدول شماره ۴-۲: آزمون همبستگی پیرسون جهت بررسی رابطه بین سبک های یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
متغیر
تعداد
میانگین
انحراف معیار
ضریب همبستگی
سطح معناداری
پیشرفت تحصیلی
۵۰
۱۶٫۱۲
۲٫۸۸
۰٫۲۹
۰٫۰۰۵p<
پیشرفت تحصیلی
۵۰
۱۶٫۱۲
۲٫۸۸
۰٫۲۹
۰٫۰۰۵p<
سبک های یادگیری
۵۰
۱۱۸٫۸۸
۲۶٫۴۲
همان طور که جدول فوق نشان میدهد در سطح معناداری۰٫۰۵p< نتیجه می گیریم با اطمینان ۹۵% فرض رد می شود وفرض تأیید می شود ونتیجه گرفته شدکه بین انواع سبک های یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ارتباط مثبت وجود دارد.
فرضیه اول : بین سبک یادگیری معطوف به بازآفرین و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ارتباط وجود دارد.
جدول شماره ۴-۳: آزمون همبستگی پیرسون جهت بررسی رابطه بین سبک یادگیری معطوف به بازآفرین و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
متغیر
تعداد
میانگین
انحراف معیار
ضریب همبستگی
سطح معناداری
پیشرفت تحصیلی
۵۰
۱۶٫۱۲
۲٫۸۸
۰٫۴۰
۰٫۰۰۰p<
سبک یادگیری معطوف به بازآفرین
۵۰
۲۸٫۱۳
۵٫۴۱
همان طور که جدول فوق نشان میدهد در سطح معناداری۰٫۰۱p< نتیجه می گیریم با اطمینان ۹۹% فرض رد می شود وفرض تأیید می شود ونتیجه گرفته شدکه بین سبک یادگیری معطوف به بازآفرین و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ارتباط مثبت وجود دارد
فرضیه دوم : بین سبک یادگیری مبتنی برکاربرد و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ارتباط وجود دارد.
جدول شماره ۴-۴: آزمون همبستگی پیرسون جهت بررسی رابطه بین سبک یادگیری مبتنی برکاربرد و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
متغیر
تعداد
میانگین
انحراف معیار
ضریب همبستگی
سطح معناداری
پیشرفت تحصیلی
۵۰
۱۶٫۱۲
۲٫۸۸
۰٫۷۳
۰٫۰۰۰p<
پیشرفت تحصیلی
۵۰
۱۶٫۱۲
۲٫۸۸
۰٫۷۳
۰٫۰۰۰p<
سبک یادگیری مبتنی برکاربرد
۵۰
۳۳٫۲۱
۸٫۲۵
همان طور که جدول فوق نشان میدهد در سطح معناداری۰٫۰۱p< نتیجه می گیریم با اطمینان ۹۹% فرض رد می شود وفرض تأیید می شود ونتیجه گرفته شدکه بین سبک یادگیری مبتنی برکاربرد و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ارتباط مثبت وجود دارد
فرضیه سوم : بین سبک یادگیری غیرمتمرکزو پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ارتباط وجود دارد.
جدول شماره ۴-۵: آزمون همبستگی پیرسون جهت بررسی رابطه بین سبک یادگیری غیرمتمرکزو پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
متغیر
تعداد
میانگین
انحراف معیار
ضریب همبستگی
سطح معناداری
پیشرفت تحصیلی
۵۰
۱۶٫۱۲
۲٫۸۸
۰٫۶۴
۰٫۰۰۰p<
سبک یادگیری غیرمتمرکز
۵۰
۲۵٫۶۹
۶٫۶۴
همان طور که جدول فوق نشان میدهد در سطح معناداری۰٫۰۱p< نتیجه می گیریم با اطمینان ۹۹% فرض رد می شود وفرض تأیید می شود ونتیجه گرفته شدکه بین سبک یادگیری غیرمتمرکزو پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ارتباط مثبت وجود دارد
فرضیه چهارم : بین سبک یادگیری وابسته به زمینه ونابسته به زمینه و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ارتباط وجود دارد.
جدول شماره ۴-۶: آزمون همبستگی پیرسون جهت بررسی رابطه بین سبک یادگیری وابسته به زمینه ونابسته به زمینه و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
متغیر
تعداد
میانگین
انحراف معیار
ضریب همبستگی
سطح معناداری
پیشرفت تحصیلی
۵۰
۱۶٫۱۲
۲٫۸۸
۰٫۵۰
۰٫۰۰۰p<
سبک یادگیری وابسته به زمینه ونابسته به زمینه
۵۰
۳۱٫۸۵
۶٫۱۲
همان طور که جدول فوق نشان میدهد در سطح معناداری۰٫۰۱p< نتیجه می گیریم با اطمینان ۹۹% فرض رد می شود وفرض تأیید می شود ونتیجه گرفته شدکه بین سبک یادگیری وابسته به زمینه ونابسته به زمینه و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ارتباط مثبت وجود دارد
فرضیه۵ :بین پیشرفت تحصیلی دردانش آموزان دختر و پسر تفاوت وجود دارد.
جدول شماره ۴-۷: جدول مربوط به t مستقل جهت بررسی تفاوت بین پیشرفت تحصیلی دردانش آموزان دختر و پسر
جنسیت
تعداد
میانگین
انحراف معیار
درجه آزادی
مقدارt
سطح معناداری
دختر
۲۵
۱۷٫۲۶
۲٫۱۴
۴۸
۵٫۰۹
۰٫۰۰p<
پسر
۲۵
۱۳٫۶۰
۳٫۱۶
همان طور که جدول فوق نشان میدهد در سطح معناداری۰٫۰۱p< نتیجه می گیریم با اطمینان ۹۹% فرض تأیید می شود وفرض رد می شود بنابرین نتیجه گرفته می شود که بین پیشرفت تحصیلی دردانش آموزان دختر و پسر تفاوت وجود دارد و این نتیجه نشان میدهد که پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان دختر بیشتر از دانش آموزان پسر است.
-
- mayer1 ↑
-
- Kimpel2 ↑
-
- Keladas1 ↑
-
- Eshnaeder1 ↑
-
- Herman1 ↑
-
- Keleb1 ↑
-
- Exse1 ↑
-
- Lac vikin1 ↑
-
- Bigar2 ↑
-
- Hinkel1 ↑
-
- ۲fertiz ↑