این شرکت دارای دفاتر پخش در مراکز استانهای اصفهان – مرکزی و تهران میباشد و در سایر مناطق کشور نیز فروش محصول دارد. این شرکت از سال ۸۸ محصولات خود را با برند جدید آریس ( کلمه ای محلی ) نیز وارد بازار نمود. و صادرات خود را به کشورهای خارجی آغاز نموده است.
۲-۳۱-۳- استانداردها
شرکت شیرپاستوریزه پگاه گلپایگان دارای سه گواهینامه معتبربین المللی بشرح زیر میباشد :
۱-دارنده اولین استانداردمدیریت کیفیت ایزو۹۰۰۲ (۱۳۷۷)
۲-دارنده اولین استانداردمدیریت زیست محیطی ایزو۱۴۰۰۱ (۱۳۷۹)
۳-دارنده اولین استانداردایمنی موادغذایی HACCP (1380)
۴-لازم به ذکر است استانداردهای مذکور در سال ۱۳۸۲ ارتقاء ویرایش داده شده و به صورت یکپارچه ( IMS ) درآمدند .
همچنین این شرکت مفتخربه دریافت نشان استانداردملی ایران برای پنیرسفید، کره ، ماست ، دوغ ، کشک مایع صنعتی ، خامه قنادی ، شیرپاستوریزه ، ماست چکیده موسیردار، پنیر پیتزا و روغن حیوانی ، شیرهای استریل ، پنیرهای پروسس، پنیرهای بلغاری ، لیقوانی ، سنتی، یواف و… میباشد ، ضمن اینکه از طرف مقامات ومسئولین محترم سازمانها ، انجمنهاوجشنواره های متعددلوحهاوتقدیرنامه های فراوان دریافت نموده است.
۲-۳۱-۴- ویژگیهای برتر شرکت
۱-وجود دامهایی با کیفیت شیر مطلوب بخصوص پروتئین بالا درمنطقه
۲-موقعیت مناسب جغرافیایی گلپایگان از نظر دسترسی به بازارهای هدف مانند استانهای تهران –اصفهان–مرکزیوسایرنقاطکشور
۳-وجود پرسنل مجرب ، کارآزموده و دلسوز در کارخانه
۴-وجود امکانات و تجهیزات مدرن جهت تولید محصولات با کیفیت مطلوب
۵-خوش سابقه و خوش نام بودن پگاه گلپایگان به لحاظ عملکرد مطلوب خود در گذشته
۶- انحصاری بودن برخی تولیدات شرکت از جمله پنیرهای سنتی و پروسس
۲-۳۱-۵- افتخارات شرکت :
۱-اولین واحد صنعتی تولید پنیر در کشور ( ۱۳۶۲ )
۲-تولید کننده برتر ، برگزیده چهارمین انجمن تغذیه ایران ( آبان ماه ۱۳۷۵ )
۳-اولین دارنده گواهینامه استاندارد ملی ایران برای تولید پنیر سفید در کشور
۴-واحد تولیدی نمونه وزارت صنایع ( تیرماه ۱۳۷۶ )
۵-تولید کننده برتر ، منتخب مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران ( مهرماه ۱۳۷۶ )
۶-دریافت نوزدهمین جایزه بینالمللی تکنولوژی و کیفیت از طرف رهبران تجارت ( آوریل ۱۹۹۸ )
۷-دریافت بیست و یکمین جایزه بینالمللی غذا و نوشیدنی از طرف رهبران تجارت ( آگوست ۱۹۹۸)
۸-انتخاب به عنوان صنعت سبز از طرف سازمان محیط زیست ( ۱۳۷۹ )
۹-کسب مقام نخست برای تولید پنیرسفید،پیتزا و پرورده در اولین جشنواره و نمایشگاه تخصصی پنیر ایران ( تیرماه ۱۳۷۹ )
۱۰-اولین صادرکننده پنیر به خارج از کشور( ۱۳۷۹ )
۱۱-اولین دارنده گواهینامه اکرودیته برای آزمایشگاه کارخانه در صنعت پنیر کشور ( ۱۳۷۹ )
۱۲-کسب دو مقام نخست و دو مقام سوم از دومین جشنواره ملی شیر ایران
۱۳-اولین واحد مستقر کننده نظام پیشنهادات در مجموعه صنایع شیر ایران
۱۴-اخذ گواهینامه استاندارد ملی برای تمامی فراورده های دارای استاندارد مطلوب ( ۱۳۸۱ )
۱۵-دارنده گواهینامه حلال در سال (۱۳۸۶)
۱۶- دریافت گواهینامه ISO22000 در سال (۱۳۸۷)
۱۷- واحد برتر اداره صنایع استان اصفهان در سال (۱۳۸۷)
۱۸- واحد نمونه از سوی اداره استاندارد در سال (۱۳۸۷)
۱۹- برگزیده ۷ واحد برتر استان و ۲۰۰ واحد برتر کشوری در سال (۱۳۸۸)
۲۰-انتخاب واحد نمونه اداره نظارت بر مواد غذایی در سالهای (۱۳۸۸-۱۳۸۹)
۲۱- دریافت تندیس سیب طلایی برای تولید پنیر های پرو بیوتیک و زیره در سال (۱۳۸۹)
۲۲-کسب رتبه درخصوص مدیریت سبز(۱۳۹۰)
۲۳-دریافت لوح سپاس به عنوان صادرکننده نمونه ازسوی شرکت صنایع شیرایران (خردادماه ۱۳۹۰)
۲۴-انتخاب شرکت از طرف اداره کل کار وامور اجتماعی استان به عنوان کارآفرین برتر(خردادماه ۹۰)
به عنوان جدیدترین برگ سبز دریافتی تاکنون
واکنون در آستانه دریافت گواهینامه ۱۷۰۲۵ برای شرکت(تأیید صلاحیت آزمایشگاه در سطح ملی)
شرکت به منظورتنوع بخشی به تولیدات خود و پاسخ به نیاز طیف مصرف کنندگان و به منظور حفظ ارزش غذایی شیر این فراورده حیوانی باارزش در سال ۸۲ اقدام به تأسيس کارخانه استریل نمود که پس از خریداری دستگاهها از شرکت تتراپک سوئد این کارخانه در سال ۱۳۸۴ با توان تولید روزانه ۳۰ تن انواع محصولات استریل ۲۰۰ سی سی شامل خامه –شیر ساده – شیر عسل – شیر کاکا ئو – شیر موز- شیر قهوه به بهره برداری رسید که این امر باعث اشتغالزایی حدود ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم گردیده است ضمنا طرح توسعه سالن و دستگاه استریل نیز در سال ۹۱ به بهره برداری رسید که توان تولید این کارخانه در زمینه محصولات استریل به دو برابر یعنی روزانه ۶۰ تن افزایش پیدا نموده است .
کلیه عوامل و برنامه های اجرایی کارخانه، بدین منظور به کار گرفته میشوند که محصول تولید شده این کارخانه برای عرضه و فروش به مصرف کننده ارائه شود و اجرای این مرحله از کارخانه را واحد بازرگانی به عهده دارد، به همین منظور و با توجه به اینکه موضوع پژوهش، در رابطه با فروش و بازاریابی و افزایش سهم بازار خارجی است.
نمودار تشکیلات واحد بازرگانی به شرح ذیل است:
مدیر بازرگانی
واحد خرید
بازاریابی و فروش
تحقیقات بازار
۲-۳۲- پیشینه تحقیق
در خصوص تأثیر عوامل آمیخته بازاریابی بر سهم فروش و بازار خارجی تحقیقات متعددی صورت گرفته است. این تحقیقات هم به صورت کلی به عناصر آمیخته بازاریابی مانند قیمت، محصول، ترویج و کانال توزیع مرتبط است و هم به محرک های زیر مجموعه این عناصر می پردازد. برای نمونه به موارد زیر اشاره می شود.
الف) تحقیقات داخلی