۲۳/۱-
رد
کیفیت درک شده برند ← ترجیح برند
۸۷/۰
۷۳/۶
تایید
با توجه به جدول ۴-۱۲ نشان می دهد ضریب تعیین برای متغیر کیفیت ادراک شده مقدار ۶۰/۰ براورد شده و نشان می دهد که متغیرهای مسئولیت جامعه ، مسئولیت ذینفعان و مسئولیت زیست محیطی روی هم رفته توانسته اند تنها ۶۰% از تغییرات کیفیت ادراک شده برند را توضیح دهند. با توجه به مقدار ضریب استاندارد و آماره t می توان گفت متغیرهای مسئولیت زیست محیطی (۳۸/۰)، مسئولیت ذینفعان (۳۱/۰) و مسئولیت جامعه (۲۰/۰) به ترتیب بالاترین تاثیر را روی متغیر کیفیت درک شده برند داشته اند. (بالاترین ضریب مسیر استاندارد)
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
همچنین ضریب تعیین برای متغیر ترجیح برند مقدار ۶۸/۰ براورد شده و نشان می دهد که کیفیت درک شده برند ، مسئولیت جامعه ، مسئولیت ذینفعان و مسئولیت زیست محیطی روی هم رفته توانسته اند تنها ۶۸% از تغییرات ترجیح برند را توضیح دهند. با توجه به مقدار ضریب استاندارد و آماره t می توان گفت متغیر کیفیت درک شده برند بروی ترجیح برند تاثیر معنادار می گذارد و متغیرهای مسئولیت جامعه ، مسئولیت ذینفعان و مسئولیت زیست محیطی تاثیر معنادار نداشته اند.
حال با بهره گرفتن از مقدار آماره t و ضریب استاندارد به بررسی اثر هرکدام از متغیرهای مستقل بر روی متغیر های وابسته طبق مدل پرداخته می شود.
آزمون فرضیه های پژوهش
پس از بررسی و تایید مدل اصلی، فرضیه های مدل پژوهش مورد ارزیابی قرار گرفتهاند و اگر مقدار قدرمطلق آماره t کوچکتر از مقدار ۹۶/۱ باشد فرض صفر نتیجه گرفته میشود و در صورتی که مقدار قدرمطلق آماره t بزرگتر از مقدار ۹۶/۱ باشد فرض صفر رد میشود.در این بخش فرضیات مربوط به هر سؤال آزمون میشوند.
فرضیه (۱) : مسئولیت جامعه بر کیفیت درک شده برند تاثیر دارد.
H0: مسئولیت جامعه بر روی کیفیت درک شده برند تاثیر معناداری ندارد.
H1: مسئولیت جامعه بر روی کیفیت درک شده برند تاثیر معناداری دارد.
با توجه به جدول شماره ۴-۱۲ مقدار قدرمطلق آماره t برابر ۵۹/۲ و بزرگتر از مقدار ۹۶/۱ است پس فرض صفر رد میشود یعنی در سطح اطمینان ۹۵ % مسئولیت جامعه بر روی کیفیت درک شده برند تاثیر معنیداری دارد و مقدار تاثیر برابر ۲۰/۰و مثبت (مستقیم) است. یعنی با افزایش میزان مسئولیت جامعه ، سطح کیفیت درک شده برند نیز افزایش می یابد.
فرضیه (۲) : مسئولیت ذینفعان بر کیفیت درک شده برند تاثیر دارد.
H0: مسئولیت ذینفعان بر روی کیفیت درک شده برند تاثیر معناداری ندارد.
H1: مسئولیت ذینفعان بر روی کیفیت درک شده برند تاثیر معناداری دارد.
با توجه به جدول شماره ۴-۱۲ مقدار قدرمطلق آماره t برابر ۳۳/۳ و بزرگتر از مقدار ۹۶/۱ است پس فرض صفر رد میشود یعنی در سطح اطمینان ۹۵ % مسئولیت ذینفعان بر روی کیفیت درک شده برند تاثیر معنیداری دارد و مقدار تاثیر برابر ۳۱/۰و مثبت (مستقیم) است. یعنی با افزایش میزان مسئولیت ذینفعان، سطح کیفیت درک شده برند نیز افزایش می یابد.
فرضیه (۳) : مسئولیت زیست محیطی بر کیفیت درک شده برند تاثیر دارد.
H0: مسئولیت زیست محیطی بر روی کیفیت درک شده برند تاثیر معناداری ندارد.
H1: مسئولیت زیست محیطی بر روی کیفیت درک شده برند تاثیر معناداری دارد.
با توجه به جدول شماره ۴-۱۲ مقدار قدرمطلق آماره t برابر ۰۹/۴ و بزرگتر از مقدار ۹۶/۱ است پس فرض صفر رد میشود یعنی در سطح اطمینان ۹۵ % مسئولیت زیست محیطی بر روی کیفیت درک شده برند تاثیر معنیداری دارد و مقدار تاثیر برابر ۳۸/۰و مثبت (مستقیم) است. یعنی با افزایش میزان مسئولیت زیست محیطی، سطح کیفیت درک شده برند نیز افزایش می یابد.
فرضیه (۴) : مسئولیت جامعه بر ترجیح برند تاثیر دارد.
H0: مسئولیت جامعه بر روی ترجیح برند تاثیر معناداری ندارد.
H1: مسئولیت جامعه بر روی ترجیح برند تاثیر معناداری دارد.
با توجه به جدول شماره ۴-۱۲ مقدار قدرمطلق آماره t برابر ۴۵/۰ و کوچکتر از مقدار ۹۶/۱ است پس فرض صفر رد نمیشود یعنی در سطح اطمینان ۹۵ % مسئولیت جامعه بر روی ترجیح برند تاثیر معنیداری ندارد. از طرفی در فرضیه ۸ تاثیر غیر مسستقیم مسئولیت جامعه بر روی ترجیح برند معنادار شده که مقدار اثر غیر مستقیم آن برابر با ۱۷۴/۰ می باشد.
فرضیه (۵) : مسئولیت ذینفعان بر ترجیح برند تاثیر دارد.
H0: مسئولیت ذینفعان بر روی ترجیح برند تاثیر معناداری ندارد.
H1: مسئولیت ذینفعان بر روی ترجیح برند تاثیر معناداری دارد.
با توجه به جدول شماره ۴-۱۲ مقدار قدرمطلق آماره t برابر ۷۷/۰ و کوچکتر از مقدار ۹۶/۱ است پس فرض صفر رد نمیشود یعنی در سطح اطمینان ۹۵ % مسئولیت ذینفعان بر روی ترجیح برند تاثیر معنیداری ندارد. از طرفی در فرضیه ۹ تاثیر غیر مسستقیم مسئولیت ذینفعان بر روی ترجیح برند معنادار شده که مقدار اثر غیر مستقیم آن برابر با ۲۷۰/۰ می باشد.
فرضیه (۶) : مسئولیت زیست محیطی بر ترجیح برند تاثیر دارد.
H0: مسئولیت زیست محیطی بر روی ترجیح برند تاثیر معناداری ندارد.
H1: مسئولیت زیست محیطی بر روی ترجیح برند تاثیر معناداری دارد.
با توجه به جدول شماره ۴-۱۲ مقدار قدرمطلق آماره t برابر ۲۳/۱ و کوچکتر از مقدار ۹۶/۱ است پس فرض صفر رد نمیشود یعنی در سطح اطمینان ۹۵ % مسئولیت زیست محیطی بر روی ترجیح برند تاثیر معنیداری ندارد. از طرفی در فرضیه ۱۰ تاثیر غیر مسستقیم مسئولیت زیست محیطی بر روی ترجیح برند معنادار شده که مقدار اثر غیر مستقیم آن برابر با ۳۳۱/۰ می باشد.
فرضیه (۷) : کیفیت درک شده برند بر ترجیح برند تاثیر دارد.
H0: کیفیت درک شده برند بر روی ترجیح برند تاثیر معناداری ندارد.
H1: کیفیت درک شده برند بر روی ترجیح برند تاثیر معناداری دارد.
با توجه به جدول شماره ۴-۱۲ مقدار قدرمطلق آماره t برابر ۷۳/۶ و بزرگتر از مقدار ۹۶/۱ است پس فرض صفر رد میشود یعنی در سطح اطمینان ۹۵ % کیفیت درک شده برند بر روی ترجیح برند تاثیر معنیداری دارد و مقدار تاثیر برابر ۸۷/۰و مثبت (مستقیم) است. یعنی با افزایش میزان کیفیت درک شده برند ، سطح ترجیح برند نیز افزایش می یابد.
فرضیه (۸) : مسئولیت جامعه از طریق کیفیت درک شده برند بر ترجیح برند تاثیر میگذارد.
H0: مسئولیت جامعه از طریق کیفیت درک شده برند بر ترجیح برند تاثیر نمی گذارد.
H1: مسئولیت جامعه از طریق کیفیت درک شده برند بر ترجیح برند تاثیر می گذارد.