رهبری هزینه
تمرکز مجدد بر محصول بازار
تمرکز مجدد بر محصول بازار
کاهش
پیوست ۲: مصاحبه اکتشافی
در این مصاحبه از مدیران شرکت های کوچک و متوسط شهرک های صنعتی استان مازندارن سوالات زیر برای بررسی استراتژی های مورد استفاده شرکت ها در شرایط رکود اقتصادی در سال (۹۱-۹۲) پرسیده شد و سپس پاسخ های آنان با ادبیات تحقیق مقایسه شد و با نظر نخبگان استراتژی هایی برای شرایط رکود انتخاب گردید.
( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
سوال اول: شرایط رکود اقتصادی چه تاثیری بر شرکت و فروش شما داشته است؟
سوال دوم: اقدامات و استراتژی های شما برای مقابله با شرایط رکود اقتصادی چه بوده است؟
مدیر شماره ۱
- در رکود اقتصادی قدرت خرید مردم پایین می آید، تقاضا کاهش یافته و موجودی انبار افزایش می باید.
- در رکود اقتصادی شرکت ما به تنوع همگون محصولات و تمایز در ارائه خدمات و محصولات پرداخت.
مدیر شماره ۲
- تقاضا پایین می آید و هزینه های جاری شرکت بالا میرد چون حقوق افراد ثابت و هزینه حامل های انرژی و دیگر هزینه های ثابت( ملیات و بیمه و حمل و نقل …) شرکت وجود دارد اما درآمد و سود کاهش می یابد.
- کاهش هزینه ها و تعدیل نیرو ها و ایجاد کارایی و اثر بخشی در تولید و عملیات اقداماتی است که شرکت در دوره رکود انجام می دهد.
مدیر شماره ۳
- کاهش قدرت خرید و کاهش تقاضا و فروش از اثرات رکود است.
- شرکت با کنترل و کاهش هزینه ها ، کاهش تولید، و تعدیل نیرو پوشش مالی برای خود ایجاد می کند و با دریافت وام جاری با بهره کم به خرید مواد اولیه اقدام می کند و نقدینگی خود را حفظ می کند. حمایت های دولتی از تولید نیز در این زمینه موثر است، قیمت گذاری رقابتی را نیز می توان انجام داد.
مدیر شماره ۴
- کاهش قدرت خرید و کاهش تقاضا و فروش از اثرات رکود است.
- کاهش هزینه ها، دریافت وام و ایجاد سرمایه در گردش و حمایت های دولت ا ز تولید و سیاست های دولتی در این زمینه موثر است.
Abstract
Recessions can severely affect the performance of firms, and even their very survival So the firm had to apply special kind strategy to cope with the crisis. The paper expands our understanding of the effects of recession-related responses on small business Performance. Present paper The purpose is to discover what marketing actions companies performed, what was the impact to the firm, and why the strategys taken either helped them to excel, simply survive, or cease to exist. In terms of purpose, this is an applied research while it is a descriptive survey in terms of data collection. Its populations consist of All officials and business executives and professors of Mazandaran. selected by non-speculative Probability sampling method. Proportionate to sample size, the questionnaire was distribute sampling Examples 4 and 5 university professor, CEO of small and medium Mazandaran.To analyze the data from SUPER DECISION and EXCEL was used. The findings indicate that strategys Product- Market Refocusing , Cost Reduction and Reduction is Respectively in the first place to third taken either helped firms to excel, simply survive, or cease to exist of recession.