۱۱- فرایند خطی ارتباطات
۱۲- ابزارهای اصلی ارتباطات بازاریابی (تبلیغات – پیشبرد فروش – بازاریابی مستقیم- فروش شخصی – روابط عمومی)
تمرکز بر:
۱- فرایند راهبردی
۲- برقراری و تقویت روابط
۳- تمامی ذی نفعان سازمان
۴- انجام راهبردی تمامی پیام های برند که از طریق تمامی ابزارهای ارتباطاتی منتقل می شوند.
۵- تعامل- گفتگو ارتباط دو طرفه
۶- فلسفه وجودی بازاریابی
۷- برنامه ریزی بر مبنای صفر فعالیت های و ارتباطاتی
۸- برنامه ریزی و نظارت بین بخشی
۹- ایجاد قابلیت های مرکزی
۱۰- ایجاد و مدیریت پایگاه داده برای حفظ مشتری
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
۱۱- فرایند مستمر بازاریابی
۱۲- تمامی ابزارهای ارتباطاتی. منابع تماس های مصرف کننده مانند بسته بندی (بطور کلی هر چیزی که به نوعی ارتباط برقرار می سازد).
منبع Duncan & mulhern ,2004): )
۶-۶-۱-۲-سطوح IMC [۱۴۷]
در این بخش از مرور مبانی نظری تحقیق سطوح IMC مورد توجه قرار گرفته است در این ارتباط ابتدا تحقیقات کیچن و شولتز (۱۹۹۹) را مطرح می کنیم بر اساس این تحقیق که به مدل چهار مرحله ای IMC معرف است، سطوح و مراحل IMC عبارتند از:
مرحله اول: هماهنگی تاکتیکی ارتباطات بازاریابی[۱۴۸] :
هماهنگی بین فردی و ارتباطات بین بخشی در سازمان و با شرکاء بیرونی.
مرحله دوم: تعهد در بکارگیری تحقیقات بازار در حمایت از [۱۴۹]IMC:
بهره گیری اساسی از منابع تحقیقات بازار همچنین استفاده از داده های که از رفتار واقعی مصرف کنندگان حاصل می شود.
حفظ و نگهداری و بازخور کانالهای چند رسانه ای برای جمع آوری اطلاعات درباره مصرف کنندگان و عمل مناسب براساس داده های بدستآمده از بازخور مصرف کننده در کل سازمان.
مرحله سوم: کاربرد فناوری اطلاعات در حمایت از [۱۵۰]IMC:
بکارگیری فناوری های برای سهولت ارتباطات درونی و بیرونی.انطباق فناوریها برای تحقیقات بازار و داده های مدیریتی
بکارگیری فناوریها برای تعیین افرادی که دارند بطور بالقوه برای تحویل بالاترین ارزش برای سازمان فعالیت می کنند.
مرحله چهارم: هم پیوندی استراتژیک IMC[151] :
حمایت نرمال از رهبری سازمانی
ستاد ارتباطات بازاریابی تقویت شده بوسیله رهبری عالی برای هدایت و مدیریت ارتباطات هم پیوند بیرونی با ارتباطات درونی.
ارزیابی اثربخشی ارتباطات بازاریابی و بکارگیری یافته های بدست آمده در برنامه ریزی استراتژیک
نمودار ۲-۱۰ این مراحل را به تصویر کشیده است.
هم پیوندی مالی و استرتژیک
بکارگیری فناوری اطلاعات
تعریف مجدد از حوزه ارتباطات بازاریابی
هماهنگی تاکتیکی ارتباطات بازاریابی
سطح چهارم
سطح سوم
سطح دوم
سطح اول
نمودار۱۰-۲ سطوح IMC (kitchen and Schultz ,1999)
همچنین براساس تحقیقی که توسط برنسچوتز [۱۵۲](۲۰۱۱) انجام گرفته، برای IMC 5 سطح به شرح ذیل در نظر گرفته است.
سطح اول: بدون هم پیوندی[۱۵۳]:
در این سطح نه توجه ای به هماهنگی ابزارهای ارتباطی، رسانه های ارتباطی و گروه هدف می شود و نه توجه ای به استراتژی برند.
سطح دوم: هم پیوندی مکانیکی[۱۵۴]:
در این سطح عناصر دیداری آگهی تلویزیونی با سایر رسانه ها همچون موزیک برای رادیو و تصاویر برای رسانه های چاپی و انتشارات الکترونیکی، انطباق داده می شود.
سطح سوم: بکارگیری استراتژی رسانه[۱۵۵]: در این سطح مدیر، بودجه قابل دسترسی را و رسانه هایی که می توانند با توجه به آن بودجه برای تبلیغات مورد استفاده قرار گیرند، مورد توجه قرار می دهد. هم پیوندی در این سطح فقط می تواند برای آمیخته رسانه ای مورد پذیرش توسط آژانسهای رسانه ای برنامه ریزی شده باشد.