۱-Corporate Social Responsibility 2-Ecosystem
مزایایی که از به کارگیری این مفهوم عاید سازمان می شود
بهبود تصویر سازمان در جامعه
افزایش ارزش نام تجاری۱ سازمان
دسترسی بیشتر به منابع تأمین مالی (به طور مثال مؤسسات سرمایه گذاری اجتماعی)
محیط کار ایمن تر و بهداشتی تر
مدیریت ریسک و ساختار حاکمیت قوی تر
کارکنان با انگیزه
وفاداری مشتری
افزایش اعتماد و اطمینان ذی نفعان به سازمان
۲-۴-۶-۱۱- سطوح مختلف سرآمدی در مفاهیم بنیادین مدل EFQM
مفاهیم بنیادین سرآمدی در مدل EFQM بیانگر اهداف و ایده آل هایی هستند که سازمان برتر به آنها اعتقاد داشته و سعی در رسیدن به آنها دارند. طبیعی است که رسیدن به این ایده آل ها برای سازمان هایی که در جستجوی سرآمدی هستند کاری آسان نخواهد بود و مستلزم عبور از مراحل مختلفی است. برای این که سازمان های علاقه مند به پیاده سازی این مدل بتوانند وضعیت خودشان را از لحاظ میزان دستیابی به این مفاهیم بنیادین بسنجند، هر کدام از این مفاهیم، به سه سطح تقسیم شده اند (نجمی و حسینی،۱۳۸۷):
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
مرحله آغازین۲: در این مرحله سازمان حرکت خود را برای پیاده سازی مفاهیم مذکور به تازگی آغاز کرده است ولی پیشرفت چشمگیری در این کار حاصل نشده است.
…………………………..
۱-Brand 2-Start up
میانه راه۱: در این مرحله، سازمان می تواند شواهد زیادی را ارائه کند که به موفقیت هایی در عمل به مفاهیم مذکور دست یافته است و برنامه ها، اهداف و روش هایی برای دستیابی کامل به آن مفاهیم تهیه کرده است.
سطوح بلوغ و کمال۲: در این مرحله مفاهیم مذکور به خوبی در تمام سازمان پیاده، اجرا و نهادینه شده است و سازمان به تمامی خواسته های مدل EFQM در این مفاهیم به روشی نظام مند، دست یافته و مسیر رشد خود را در به کارگیری و توسعه این مفاهیم طی می کند.
در جدول۲-۱سطوح مختلف سرآمدی برای هر کدام از مفاهیم هشتگانه در مدل EFQM به طور کامل تشریح شده است (نجمی و حسینی،۱۳۸۷).
جدول۲-۱ سطوح مختلف سرآمدی در مفاهیم بنیادین مدل EFQM
ردیف
ارزش محوری
مرحله آغازین
میانه راه
سطوح بلوغ وکمال
۱
نتیجه گرایی
تمامی ذی نفعان مرتبط شناسایی شده اند.
نیازهای(Needs) ذی نفعان به روشی ساخت یافته (Structured) ارزیابی شده اند.
مکانیزم شفاهی برای ایجاد توازن میان انتظارات (Expectations) ذی نفعان وجود دارد.
۲
مشتری مداری
رضایت مندی مشتری ارزیابی شده است.
اهداف میان مدت و کوتاه مدت به نیازها و انتظارات مشتری مرتبط شده اند. میزان وفاداری(Loyalty) مشتری، تحقیق می شود.
پیش ران های کسب و کار سازمان برای رضایت مندی مشتری (و ارضای نیازهایش) و موارد مرتبط با وفادرای مشتری درک و اندازه گیری شده و بر مبنای آن عمل می شود.
۳
رهبری و ثبات در مقاصد
چشم انداز(Vision) و مأموریت(Mission) تعریف شده اند.
خط مشی، کارکنان و فرآیندها هم راستا بوده و یک مدل برای رهبری وجود دارد.