Z آماره آزمون
S.E
p سطح معناداری
اثر غیر مستقیم
اثر غیر مستقیم استاندارد
۴۶۵/۳
۰۹۳/۰
۰۰۱/۰
۳۲۳/۰
۳۳۱/۰
از طرفی با توجه به آماره آزمون سبل (۴۶۵/۳) و سطح معناداری (۰۰۱/۰) که کوچکتر از ۰٫۰۵ می باشد و فرض صفر رد میشود بنابراین با توجه به معنادار نبودن رابطه مستقیم بین مسئولیت زیست محیطی و ترجیح برند در مدل، متغیر ارزش ادراک شده مشتری نقش میانجی را بصورت کامل ایفا می کند و اثر غیر مستقیم آن برابر ۳۳۱/۰ است. در نتیجه در سطح اطمینان ۹۵% مسئولیت زیست محیطی از طریق کیفیت درک شده برند بر ترجیح برند تاثیر می گذارد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
فصل پنجم
بحث و نتیجه گیری
۵-۱خلاصه تحقیق
فضای سازمانها به سرعت در حال تغییر بوده وسازمانها بر اثر روندهای جاری به سوی نشانهای تجاری جهانی پیش رفته و سازمانهای چند ملیتی با زنجیره های تامین جهانی نیزبدان شدت می بخشند.بسیاری از سازمانها به نحو فزاینده ای از ارزش مستقیم اقتصادی مسئولیت اجتماعی آگاهی یافته و با ادغام آن به منزله سرمایه گذاری راهبردی با راهبرد اصلی کسب و کار و فعالیتهای مدیریتی خود، می توانند تاثیر مثبتی بر جامعه و محیط خود داشته باشند و در ضمن ،شهرت واعتبار خود را نیز تقویت کنند.با پیروی از این روش ،نه تنها برای امروز خود سود تولید می کنند، بلکه موقعیت آینده خود را نیز تثبیت می نمایند(رویایی،مهردوست،۴۶:۱۳۸۸).
درفصل گذشته با بهره گرفتن از روش های آماری ، پرسشهای تحقیق مورد بررسی قرار گرفت.این فصل به نتیجه گیری از یافته های تحقیق و مقایسه آن با پژوهشهای پیشین می پردازد. البته قبل از بحث و تفسیر نتایج خلاصه ای از کل تحقیق ارائه می شود.پس از آن بحث و نتیجه گیری که حاصل تنظیم و ارائه نتایج بدست آمده و تحلیل داده هاست، پیشنهادها و راهبردهای برخاسته از کل تحقیق مطرح می گردد.
در تحقیق حاضربه بررسی تاثیرمسئولیت های اجتماعی درابعادمسئولیت های زیست محیطی،مسئولیت درقبال جامعه و مسئولیت در برابر ذینفعان بر کیفیت درک شده برند و ترجیح برند پرداخته شد و در این زمینه هفت فرضیه مطرح گردید. جهت حل مساله و پاسخ گویی به سوالات تحقیق ، گامهای زیر پیموده شد:
مطالعه ادبیات تحقیق ، استخراج سازه ها، متغیرها و عوامل، طراحی ابزار اندازه گیری مرتبط با ویژگی، مطالعات میدانی مقدماتی و معتبرسازی ابزار اندازه گیری داده ها و اطلاعات ، تهیه پرسشنامه های نهایی و توزیع آن در بین کارکنان شرکت مخابرات ، مطالعات میدانی و جمع آوری داده ها و اطلاعات و در نهایت تجزیه و تحلیل بدست آمده که البته در مبحث نتایج تحلیل آماری آزمون پرسشهای تحقیق به کمک معادلات ساختاری و نرم افزاری مورد استفاده به منظور انجام تجزیه و تحلیل ها ، لیزرل بوده است، تجزیه و تحلیل ها نشان می دهد که :
پایایی سوالات پرسشنامه و ابعاد آن مناسب است . برای این پرسشنامه از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده است.با توجه به اینکه چنانچه این ضریب بالاتر از ۷/۰ باشد ، نشان دهنده پایایی مناسب است که برای این تحقیق ۹۵۰/۰ محاسبه گردیده است که نشان می دهد ابزار تحقیق از پایایی مناسب برخوردار می باشد.همچنین تحلیل عاملی نشان می دهد که سوالات مناسب طراحی شده اند و متغیرهای مکنون به راحتی شناسایی می شوند.
آمار توصیفی تحقیق نیز تجزیه و تحلیل شده و نتایج آن به صورت جدول و نمودار در فصل چهارم تدوین گردیده است.
فرضیه های آزمون بر اساس محاسبات انجام شده و مقدار آماره t بدست آمده مورد بررسی قرار گرفته است وتاثیرابعادسه گانه مسئولیت های اجتماعی برکیفیت درک شده برند تایید گردید اما تاثیر مستقیم ابعاد مسئولیت های اجتماعی بر ترجیح برند تایید نگردیده و در نهایت اثر کیفیت درک شده برند بر ترجیح برند نیز معنادار بود.