استفاده کننده
تولیدکننده
توزیع کننده صنعتی
استفاده کننده
تولیدکننده
استفاده کننده
کارگزار
تولیدکننده
تولیدکننده
کارگزار
استفاده کننده
توزیع کننده صنعتی
نمایشگر ۳-۲ کانالهای بازاریابی کالاهای صنعتی
۳ (توزیع خدمات:
دربعضی ازخدمات توریستی، امورتببلیغاتی ، تحقیقاتی و بیمه ، گاهی به جای کانال مستقیم از کارگزاران استفاده می شود.
مصرف کننده
تولیدکننده خدمت
مصرف کننده
کارگزار
تولیدکننده خدمت
نمایشگر ۴-۲ کانال های بازاریابی خدمات
۵-۲-۲ شبکه های توزیع
۱ (خرده فروشی : شامل همه فعالیتهایی است که محصولات وخدمات رابه طورمستقیم برای استفاده شخصی وغیرتجاری به مصرف کننده می فروشد. خرده فروشی اغلب درمغازه ها وفروشگاههای کوچک انجام میگیرد. جنبه مثبت خرده فروشی و راحتی ورود به آن عبارت است ازرقابت شدید وجلوگیری از هرگونه انحصار وایجاد آسایش برای مردم درمناطق مختلف برای تولیدکنندگان وعمده فروشها. خرده فروش متخصص فروش است. خرده فروش باتبلیغات، نمایش محصولات وفروش حضوری در حرکت محصولات تولیدکنندگان نقش حساسی دارد. در شناسایی نیازها وخواسته های مشتریان خرده فروش مفسرتقاضای مشتری است . خرده فروش هم به مشتریان و هم به تولیدکننده خدمت میکند ، زیرا برای تولیدکننده بسیارگران وغیراقتصادی است که محصولاتش رابه صورت جزئی وبه دلخواه مشتری بسته بندی کند وبفروشد(عباسی و همکاران، ۱۳۸۹).
اساس طبقه بندی واسطه های خرده فروش:
الف(اندازه فروشگاه که در این طبقه بندی ده عامل مهم مورد نظر خواهد بود تا فروشگاه ها به کوچک یا بزرگ تقسیم شوند : تقسیم نیروی کار، قدرت خرید، استفاده ازتبلیغات ،قدرت مالی ، کانال عمودی، تحقیق بازار، نواوری ،انعطاف پذیری عملیات،هزینه عملیات، ملاحظات قانونی .هفت عامل اول به نفع خرده فروش بزرگ وسه عامل آخربه نفع خرده فروش کوچک است (عباسی و همکاران، ۱۳۸۹).
طبقه بندی خرده فروشی
بر حسب روش عملیات
بر حسب شکل مالکیت
فروشگاه های زنجیره ای فروشگاه های مستقل و کوچک
بر حسب محل جغرافیایی
خرده فروشان درون شهری
خرده فروشان برون شهری
برحسب وسعت رده
فروشگاه های عمومی بازرگانی
فروشگاه های محصولات همگن وهمگروه
فروشگاه های اختصاصی
بر حسب اندازه
فروشگاه های کوچک
فروشگاه های بزرگ
خرده فروشان درون فروشگاهی
خرده فروشی به صورت سوپرمارکتها و خرده فروشی باتخفیف
خرده فروشان برون فروشگاهی
خرده فروشی ازطریق سفارشهای پستی، ماشینهای اتوماتیک و فروش با مراجعه به منزل
نمایشگر ۵-۲ طبقه بندی خرده فروشی
۶-۲-۲توزیع آنلاین
توزیع آنلاین چیست ؟بازاریابی الکترونیک چیست؟ چگونه یک مشتری جدید پیدا کنیم؟ (جذب مشتری) و چگونه این مشتری جدید را حفظ کنیم؟(حفظ مشتری). اینها سوالاتی هستند که در بازاریابی الکترونیک مطرح هستند. بازاریابی الکترونیک همان اهداف بازاریابی سنتی را دنبال میکند، با این تفاوت که بازاریابی الکترونیک با به کارگیری ابزارها و روشهای نوین فناوری جدید به دنبال نوآوری است.
میتوان بازاریابی الکترونیک را به این شکل تعریف کرد:
اداره ارتباط متقابل مشتری در یک محیط پیشرفته رسانهای به منظور کسب سود برای شخص یا سازمان مربوط (محمودیان، ۱۳۹۲).
تعریف دیگر عبارت است از به کارگیری کانالهای الکترونیکی ارتباط با مشتریان به منظور نشر پیامهای بازاریابی. بازاریابی الکترونیکی دستیابی به اهداف بازاریابی بواسطه استفاده از فناوریهای ارتباطات الکترونیکی، شامل اینترنت، پست الکترونیک، کتابهای الکترونیکی، موتورهای جستجو ، تلفن همراه و … میباشد. به طور خلاصه بازاریابی اینترنتی ایجاد کانالهای برخط بازاریابی برای مشتریان شما است و این امکان را دارد که سریعاً مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد و از آن گزارش گیری شود(محمودیان، ۱۳۹۲).
بازاریابی الکترونیکی ، عملکردی خاص که تنها با فروش محصولات و خدمات در ارتباط باشد نیست. بلکه فرآیندی مدیریتی است برای اداره کردن ارتباط ایجاد شده میان سازمان و مشتری. بازاریابی الکترونیک فرآیندی بیشتر از
-
- . Flavian ↑
-
- . Josang ↑
-
- . Severt ↑
-
- . Torres & Kline ↑
-
- . Robbins ↑
-
- . Wang ↑
-
- . Furnell & Karweni ↑
-
- . K-Jercy & Morgan ↑
-
- Agarwal ↑
-
- offline ↑
-
- Ajzen ↑
-
- Line Trust ↑
-
- Ferraro ↑
-
- Moran ↑
-
- Singh and Sabol ↑
-
- Kasiran ↑
-
- Fenton ↑
-
- Spinks ↑
-
- Livingstone ↑
-
- Mc night ↑
-
- Jarvanpa ↑
-
- Betton ↑
-
- Kakmar ↑
-
- Berry ↑