– معماری اطلاعات مقصد(چشمانداز)
– معماری برنامهکاربردی مقصد (چشمانداز)
– معماری فناوری مقصد(چشمانداز)
-
- برنامه ارتباطات
-
- مطالب اضافیِ پُرکنندهی مخزن معماری
۳-۵-۳- مرحلهی B : معماری کسبوکار [۳۳]
این مرحله از چرخهی ADM در مورد توسعه معماری کسبوکار برای حمایت از چشمانداز معماری توافق شده، میباشد. این مرحله کسبوکار یک سازمان را با جزئیات زیر توصیف میکند:
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
-
- فرایند کسبوکار و افراد آن
-
- روابط فرآیندهای کسبوکار با یکدیگر و افراد
-
- اصول حاکم بر طراحی و تکامل فرآیندها
و نشان میدهد که چگونه یک سازمان با اهداف کسبوکار خود همسو میشود[۶۳].
در عمل، اغلب معماری کسبوکار، برای نشان دادن ارزش کسبوکار پس از کار معماری برای ذینفعان کلیدی و بازگشت سرمایه به سرمایه گذاران حمایت کننده و شرکت کننده در کار بعدی لازم است[۶۲].
اهداف[۳۳]:
-
- شرح معماری پایه کسبوکار
-
- توسعه یک معماری کسبوکار مقصد
-
- تحلیل فاصله میان معماری موجود و معماری مطلوب
-
- انتخاب دیدگاههای معماری برای نشان دادن اینکه، چگونه نگرانیهای ذینفعان باعث جهت دهی به معماری کسبوکار میشوند؟
-
- انتخاب ابزارها و تکنیکهایی جهت نقطه نظرات
مراحل [۳۳]:
-
- انتخاب مدل مرجع، نقطهنظرات و ابزارها
-
- توسعهی توصیف معماری کسبوکار موجود
-
- توسعه معماری کسبوکار مقصد
-
- انجام تحلیل شکاف
-
- تعریف اجزای نقشهی راه
-
- حل و فصل اثرات در سراسر چشمانداز[۳۴] معماری
-
- هدایت نظرات ذینفعان رسمی
-
- نهایی کردن معماری کسبوکار
-
- ایجاد مستند تعریف معماری
ورودیها[۳۳]:
-
- درخواست برای کار معماری
-
- اصول کسبوکار، اهداف کسبوکار و پیشرانهای کسبوکار
-
- ارزیابی توانمندی
-
- برنامه ارتباطات
-
- مدل سازمانی برای معماری سازمانی
-
- چارچوب معماری متناسب
-
- بیانیهی تصویب شدهی کار معماری
-
- اصول معماری، از جمله اصول کسبوکار، وقتی که از قبل موجود است.
-
- زنجیره سازمان
-
- مخزن معماری
-
- چشمانداز معماری، شامل: