نتایج تحقیق حاکی از آن است که رضایت مشتری از طریق تاثیر گذاری بر دو عنصر سازنده اعتماد به برند باعث ایجاد وفاداری به برند شده و درنهایت به ایجاد ارزش ویژه برند منجر می شود
کیونگ هی و دیگران[۵۸] (۲۰۰۷)با نمونه ای استاندارد از مشتریان فروشگاه ها به تاثیر نمادی دو عامل سودمندی برند, وجه لذت جویی برند در کسب وجهه اجتماعی، تجربیات پیشین و از برند احساسات مربوط به آن در مشتری، ارتباط ذهنی مصرف کننده با برند پرداختند.انتخاب برند از جانب مشتریان با تاثیر عوامل سودمندی برند و وجه لذت جویی برای مشتریان
دو عامل سودمندی برند (شامل مطابقت با وعده های کارکردی داده شده، کیفیت و اعتماد پذیری برند) و وجه لذت جویی برای مشتری شامل (وجه عاطفی برند تحت عنوان احساسات برند، وجوه زیباشناختی در بستهبندی و برند، تاثیر نمادین برند در کسب وجهه اجتماعی، تجربیات پیشین و از برند احساسات مربوط به آن در مشتری، ارتباط ذهنی مصرف کننده با برند به عنوان بخشی از زندگی فردی) قرار دارند.
فصل سوم
روش تحقیق
۳-۱ مقدمه
اعتقاد اندیشمندان بر این است که توسعه و پیشرفت علوم در چند دهه اخیر به مراتب بیشتر و جامعتر از پیشرفتی است که کلیه علوم از بدو پیدایش خود تا پایان نیمه اول قرن بیستم داشته اند، شاید قبول این واقعیت قدری مشکل تر باشد، اما پیشرفتی چنین شتابان مرهون به کارگیری روشهای دقیق و صحیح علمی بوده است. یک محقق پس از انتخاب و تعیین موضوع باید به دنبال تعیین روش تحقیق باشد. انتخاب روش تحقیق بستگی به هدفها و موضوع پژوهش دارد. بنابرین هنگامی می توان در مورد بررسی روش انجام یک تحقیق تصمیم گرفت که ماهیت، موضوع تحقیق و هدفهای آن مشخص باشد؛ به عبارتی روش تحقیق به محقق کمک میکند، شیوه و روشی را انتخاب و آغاز کند تا بتواند هر چه سریع تر به پاسخ یا پاسخ هایی که برای پرسش های خود در نظر گرفته است دست یابد. در واقع روش تحقیق علمی شامل اندازه گیری و ارزیابی و مقایسه عوامل بر اساس اصول و موازین پذیرفته شده از طرف دانشمندان، برای حل مشکلات و مسائل و مستلزم قدرت اندیشه و ظرفیت تعمق، تشخیص، قضاوت و ابتکارات است. بنابرین در این فصل به تشریح جامعه آماری، برآورد حجم نمونه، روش نمونه گیری، ابزار تحقیق، اعتبار ابزار سنجش، روایی پرسشنامه ها و روش های آماری تجزیه و تحلیل اطلاعات پرداخته شده است.
۳-۲ روشتحقیق:
هر تحقیقی با توجه به ماهیت و اهداف، از روش و ابزار خاصی استفاده می کند. پایه هر علمی، روش شناخت آن است و اعتبار و ارزش قوانین هر علمی به روش شناختی مبتنی است که درآن علم به کار می رود.روش تحقیق در واقع یک فرایند نظام مند برای یافتن پاسخ یک پرسش یا راه حل یک مسأله است .تحقیق حاضر از نوع تحقیقات توصیفی،پیمایشی است که در طی مراحل اجرای آن به دنبال بررسی عوامل مؤثر بر بهبود تصویر برند بانک سینا در میان مشتریان (مطالعه موردی : شعب استان کرمانشاه ) هستیم. درتحقیق توصیفی، هدف توصیف جزء جزء یک موقعیت است. تحقیق توصیفی شامل جمع آوری اطلاعات برای آزمون فرضیه یا پاسخ به سؤالات مربوط به وضعیت فعلی موضوع مطالعه میباشد.
در تحقیقات توصیفی، پژوهشگر سعی می کند تا «آنچه هست» را بدون هیچگونه دخالت یا استنتاج ذهنی گزارش دهد و نتایج عینی از موقعیت بگیرد. روش پیمایشی، روشی برای به دست آوردن اطلاعات درباره دیدگاه ها، باورها، نظرات و رفتارهای اعضای یک جامعه آماری از راه انجام تحقیق است. اساس این تحقیق مبتنی برتعمیم اطلاعات حاصل از بخش کوچکی ازیک جامعه، تحت عنوان نمونه، به جامعه آماری میباشد. در تحقیق از نظر نحوه اجراء بدین صورت عمل می شود که در ابتدا با کسب مجوزهای لازم و دادن اطمینان به آزمودنیها در خصوص محرمانه ماندن اطلاعات پرسشنامه و بینام بودن آن، مقدمات کار فراهم و مشکلات احتمالی برطرف گشته تا نهایتاًً پس از تکمیل پرسشنامه ها، اطلاعات به دست آمده مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرند.
در این تحقیق به بررسی مؤلفه های تاثیرگذار بر بهبود تصویر برند بانک سینا در میان مشتریان (مطالعه موردی : شعب استان کرمانشاه ) میپردازیم. اطلاعات مورد نیاز جهت تحقیق توصیفی معمولاً از طریق پرسشنامه، مصاحبه یا مشاهده جمع آوری میشوند. در طبقه بندی انواع تحقیقات بر مبنای هدف، تحقیق حاضر از نوع تحقیق کاربردی میباشد، چرا که با بهره گرفتن از مدل تحقیق به بررسی عوامل مؤثر بر بهبود تصویر برند بانک سینا در میان مشتریان (مطالعه موردی : شعب استان کرمانشاه ) می پردازد وبانکها و سایر ارگانها و سازمان های دولتی و سایز ذی نفعان می توانند این اطلاعات را مورد استفاده قراردهند. و از آنجایی که در این پژوهش به بررسی رابطه بین متغیرهای مدل می پردازیم، پس تحقیق از نوع پیمایشی میباشد. برای بررسی روابط بین متغیرها در دهههای اخیر روشهای فراوانی ارائه شده است. در این تحقیق برای تجزیه وتحلیل داده های جمع آوری شده ابتدا در سطح توصیفی به منظور توصیف وتلخیص ویژگیهای جمعیت شناختی شامل جنسیت، میزان تحصیلات، سن، وضعیت تأهل از شاخص های آماری استفاده شده و در سطح استنباطی به منظور بررسی وضعیت سوالات پرسشنامه از آزمون ضریب همبستگی و سپس معادلات ساختاری با بهره گرفتن از نرمافزار آموسAMOS استفاده خواهد شد.
۳-۳ جامعه آماری:
نخستین گام در فرایند گردآوری داده ها ، تعریف جامعه آماری آن میباشد. معمولاً در هر پژوهش، جامعه مورد بررسی یک جامعه آماری است که پژوهشگر مایل است درباره صفت (صفات) متغیر واحدهای آن به مطالعه بپردازد. جامعه آماری در واقع، جامعهای است که عملاً زیر پوشش بررسی قرار گرفته و یافته های تحقیق، قابل تعمیم به آن میباشد. در این پایان نامه، جامعه آماری مصرف کنندگان مشتریان بانک سینا درسطح شهر کرمانشاه میباشد .
-
- Johnson ↑
-
- Kim& Hyun ↑
-
- Kim& Hyun ↑
-
- Gedsour ↑
-
- David hay & Janathan Euse ↑
-
- Branding ↑
-
- Keler ↑
-
- Farkohar ↑
-
- Saeimon & Solivan ↑
-
- yi lin ↑
-
- Sweeny and Seait ↑
-
- (گلچین فر و بختائی،۱۳۸۵) ↑
-
- Aker ↑
-
- . Image ↑
-
- Aker ↑
-
- . Gardner & levy ↑
-
- . Kayaman & Arsali ↑
-
- . Dobni & Zinkhan ↑
-
- . Associative Network Memory Model ↑
-
- . Simms,C. D. and Trott, T ↑
-
- . Strenght ↑
-
- . Favoritability ↑
-
- . Uniquess ↑
-
- Keler ↑
-
- . Brand Extension ↑
-
- Martinz&p ↑
-
- . Seltene and Brunel ↑
-
- Aker ↑
-
- . Yorkston et al. ↑
-
- . Parent Brand ↑
-
- . Wipro ↑
-
- . Virgin ↑
-
- . Mars ↑
-
- . Pitta and Katsanis ↑
-
- . Chocarro et al. ↑
-
- (حاجی کریمی و دیگران ،۱۳۸۸) ↑
-
- . Advantages of Brand Extension ↑