جدول شماره ۴-۲۹: نتایج آزمون نسبت شاخص های متغیر ویژگی های محصول ۱۳۷
جدول ۴-۳۰ : نتایج آزمون فریدمن جهت رتبه بندی عناصر متغیر ویژگی های محصول ۱۳۸
جدول ۴-۳۱ : رتبه بندی عناصر متغیر ویژگی های محصول ۱۳۸
جدول شماره ۴-۳۲: نتایج آزمون نرمال بودنمتغیر امنیت و اعتماد ۱۳۹
جدول شماره ۴-۳۳: نتایج آزمون نسبت شاخص های متغیر امنیت و اعتماد ۱۴۱
جدول ۴-۳۴ : نتایج آزمون فریدمن جهت رتبه بندی عناصر متغیر امنیت و اعتماد ۱۴۲
جدول ۴-۳۵ : رتبه بندی عناصر متغیر امنیت و اعتماد ۱۴۲
جدول شماره ۴-۳۶: نتایج آزمون نرمال بودنمتغیر پیشنهادات ارتقایی ۱۴۳
جدول شماره ۴-۳۷: نتایج آزمون نسبت شاخص های متغیر پیشنهادات ارتقایی ۱۴۵
جدول ۴-۳۸ : نتایج آزمون فریدمن جهت رتبه بندی عناصر متغیر پیشنهادات ارتقایی ۱۴۵
جدول ۴-۳۹ : رتبه بندی عناصر متغیر پیشنهادات ارتقایی ۱۴۶
جدول شماره ۴-۴۰: نتایج آزمون نرمال بودنمتغیر قیمت ۱۴۶
جدول شماره ۴-۴۱: نتایج آزمون نسبت شاخص های متغیر قیمت ۱۴۸
جدول ۴-۴۲ : نتایج آزمون فریدمن جهت رتبه بندی عناصر متغیر قیمت ۱۴۹
جدول ۴-۴۳ : رتبه بندی عناصر متغیر قیمت ۱۴۹
جدول شماره ۴-۴۴: نتایج آزمون نرمال بودنمتغیر سهولت خرید ۱۵۰
جدول شماره ۴-۴۵: نتایج آزمون نسبت شاخص های متغیر سهولت خرید ۱۵۱
جدول ۴-۴۶ : نتایج آزمون فریدمن جهت رتبه بندی عناصر متغیر سهولت خرید ۱۵۲
جدول ۴-۴۷ : رتبه بندی عناصر متغیر سهولت خرید ۱۵۲
جدول ۴-۴۸ : نتایج آزمون فریدمن جهت رتبه بندی متغیرهای تحقیق ۱۵۳
جدول ۴-۴۹ : رتبه بندی متغیرهای تحقیق ۱۵۳
جدول ۴-۵۰: آزمون من وییتنی متغیرهای تحقیق با توجه به متغیر جنسیت ۱۵۴
جدول ۴-۵۱: آزمون من وییتنی متغیرهای تحقیق با توجه به متغیر وضعیت تأهل ۱۵۴
جدول ۴-۵۲: آزمون من وییتنی متغیرهای تحقیق با توجه به متغیر تحصیلات ۱۵۵
جدول ۴-۵۳: آزمون کروسکال والیس متغیرهای تحقیق با توجه به متغیر سن ۱۵۵
چکیده
رشد سریع زیر ساختارهای اینترنت فرصتها و روشهایی جدید برای انجام کسب وکار به تمامی جهانیان معرفی کرد. اینترنت دنیا را بدون مرز کرده است. تولیدکنندگان، تجار و مصرف کنندگان در حال حاضر میتوانند به بازارها به طور سریعتری دسترسی پیدا کرده و اطلاعات بیشتری را نسبت به قبل در کمترین زمان ممکن کسب کنند(جاتوراویث، ۲۰۰۷). در کل استفاده از اینترنت می تواند در سه فعالیت اصلی دستهبندی شود: نشر اطلاعات شرکت، اجرای تجارت الکترونیکی و تبادلات کسب و کاری. برجستهترین ویژگی اینترنت عدم نیاز به واسطه است؛ تولیدکنندگان میتوانند کالاهای خود را به طور مستقیم و به آسانی از طریق اینترنت به فروش برسانند (جاتوراویث، ۲۰۰۷).
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
با اینکه تحقیقات متعددی در خصوص رابطه بازاریابی اینترنتی با رفتار خرید مشتریان در خارج از کشور صورت گرفته ولی در داخل کشور مدل های چندان مناسبی در این ارتباط ارائه نشده است. بدیهی است که بررسی رابطه بازاریابی اینترنتی با رفتار خرید مشتریان می تواند به شناسایی دلایل احتمالی عدم استقبال آنان از این شیوه خرید کمک نماید. این تحقیق، تاثیر عوامل بازاریابی اینترنتی بر رفتار خرید مشتریان را بررسی می کند.
مطالعه حاضر بر اساس مدل اولیه هاکیو و همکاران در سال ۲۰۰۹ انتخاب شده و پس از بررسی تحقیقات مختلف مرتبط با تحقیق حاضر،مدل ذکر شده تغییر یافت و عوامل قیمت و سهولت خرید به آن اضافه گردید.
این تحقیق از نوع توصیفی پیمایشی بوده و داده های مورد بررسی از میان ۲۶۶ پرسشنامه توزیع شده در میان دانشجویان تحصیلات تکمیلی سال ۹۰ دانشگاه علامه طباطبایی که به شکل تصادفی ساده انتخاب شده بودند به دست آمد.در این مطالعه از آمار توصیفی و استنباطی و آزمون هایی همچون آزمون کولموگروف – اسمیرنوف، آزمون دوجمله ای یا نسبت، آزمون فریدمن، آزمون من وییتنی و آزمون کروسکال والیس و نیز تحلیل عاملی بهره گرفته شد.
نتایج آزمون ها بیان داشت که متغیرهای قیمت،امنیت و اعتماد،محیط بازاریابی اینترنتی،ویژگی محصول و سهولت خرید بر روی رفتار خرید مشتریان در اینترنت تاثیر معناداری داشته و متغیر پیشنهادات ارتقایی تاثیر گذار نبوده است.
در نهایت نیز پیشنهاداتی مانند افزایش سطح امنیت و اعتماد که تاثیری مستقیمی بر روی متغیر پیشنهادات ارتقایی دارد و باعث می شود که این ابزار مهم بازاریابی در اینترنت تمایل مشتریان به خرید اینترنتی را افزایش دهد،ارائه گردید.همچنین استفاده از عامل قیمت به عنوان مزید رقابتی نیز مورد توجه است.
لغات کلیدی:بازاریابی اینترنتی،رفتار خرید مشتریان،خرید اینترنتی