۳۰/۲۵
۹۰
۰۰۰/۰
۲۵/۱
۱۵/۱
۳۵/۱
با توجه به میانگین تراز محاسبه از طیف ارزیابی که به صورت ۵ گزینه ای مطرح شده است، میانگین تراز از بین امتیازات هر گویه محاسبه شده و برابر ۰۰/۳ بوده و میانگین متغیر فاوا بر افزایش روحیه پژوهشگری پس از مقایسه با این مقدار ، مقدار آزمون t و سطح معنی داری محاسبه شده برابر با sig = 0.000 & t=25/30 و اختلاف میانگین محاسبه شده بین میانگین واقعی متغیر و میانگین تراز نیز برابر ۲۵/۱ نشان دهنده این است که بین دو متغیر موجود در سوال ، آیا فاوا بر افزایش روحیه پژوهشگری دانش آموزان مدارس هوشمند تاثیر دارد ؟ ، اختلاف معنی داری وجود دارد. به عبارت دیگر به دلیل بالاتر بودن مقدار میانگین متغیر فاوا موثر بر افزایش روحیه پژوهشگری دانش آموزان از میانگین تراز محاسبه شده نشان دهنده این است که بیشتر پاسخگویان از رتبه هایی برخوردار بوده اند که در دامنه پاسخ های زیاد و خیلی زیاد قرار داشته اند. و این اختلاف میانگین از لحاظ آماری معنی دار می باشد. بنابراین با توجه به سطح معنی داری آزمون تی ، مبنی بر وجود اختلاف نظر پاسخگویان در زمینه فاوا موثر بر افزایش روحیه پژوهشگری دانش آموزان تایید و مبنی بر عدم وجود اختلاف نظر در زمینه فاوا موثر بر افزایش روحیه پژوهشگری دانش آموزان با حداکثر اطمینان ۹۹% رد می شود.
( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
۴-۴-۷ ) سوال اصلی :
آیا فاوا بر توانمند سازی دانش آموزان مدارس هوشمند تاثیر دارد ؟:
با توجه به آزمون تی تک نمونه ای به عمل آمده از مولفه ها و سوالات تشکیل دهنده فاوا موثر بر توانمند سازی دانش آموزان نتایج در جدول ذیل ارائه شده است.
جدول ۴-۲۵ ) آماره تک نمونه ای تی تست مربوط به سوال اصلی
سوال اصلی
تعداد
میانگین
انحراف معیار
ضریب تغییر پذیری میانگین
آیا فاوا بر توانمند سازی دانش آموزان مدارس هوشمند تاثیر دارد ؟
۹۱
۲۵/۴
۲۸/۰
۰۳/۰
همانطوریکه در جدول فوق مشاهده می شود میانگین آیا فاوا بر توانمند سازی دانش آموزان مدارس هوشمند تاثیر دارد ؟ برابر با ۲۵/۴ بوده است. سپس جهت بررسی این فرض که آیا اختلاف معنی داری بین میانگین فرضی (۰۰/۳) و متغیر فاوا موثر بر توانمند سازی دانش آموزان وجود دارد یا خیر ، نتایج آزمون تی تک نمونه ای در جدول ذیل ارائه شده است:
جدول ۴-۲۶ ) آزمون تک نمونه ای تی مربوط به سوال اصلی
سوال اصلی
مقدار آزمون T
درجه آزادی
سطح معنی داری
اختلاف میانگین
اختلاف سطح میانگین
کمتربن
بیشترین
آیا فاوا بر توانمند سازی دانش آموزان مدارس هوشمند تاثیر دارد ؟
۸۸/۴۱
۹۰
۰۰۰/۰